Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezikulturní rozdíly v ontogenetickém vývoji
Smetanová, Hana ; Nekovářová, Tereza (vedoucí práce) ; Popper, Miroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat ontogenetický vývoj dětí v kontextu kulturního prostředí. Práce se teoreticky i výzkumně zaměřuje na populaci dětí ve věku 3 až 5 let. Literárně- přehledová část představí vývojové aspekty předškolního věku s důrazem na kognitivní ontogenezi. Dále bude zaměřena na sociální kognici, zejména na teorii mysli a její souvislost s dalšími kognitivními fenomény. Zmíněny budou také možnosti testování teorie mysli. V poslední části budou shrnuta dosavadní zjištění o mezikulturních rozdílech v teorii mysli a budou popsány vybrané faktory vysvětlující případné rozdíly ve vývoji. Cílem výzkumné části pak bude návrh výzkumu, který by zmapoval souvislost mezi teorií mysli, vybranými kognitivními funkcemi a sociodemografickými faktory u českých a britských dětí. Také bude zkoumána univerzalita vlivu jazykových schopností a exekutivních funkcí na teorii mysli. Přínosem této bakalářské práce je rozšíření poznatků o vlivu prostředí na ontogenetický vývoj skrze porovnání teorie mysli mezi dvěma evropskými zeměmi. Klíčová slova: vývoj; teorie mysli; kultura; exekutivní funkce; jazyk

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.